PASIRUOŠIMO PLANAI

PRIEŠ PRADEDANT NAUDOTIS TRENIRUOČIŲ PLANAIS Kartu su Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuru ir VšĮ „Tarptautinis maratonas“ bendradarbiaujanti olimpietė ir trenerė Vaida Žūsinaitė-Nekrošienė paruošė Jums … Skaityti daugiau

Pažadas sau

Dauguma mūsų mano, kad neturi laiko treniruotis. Kokia nesąmonė! Mes neturime laiko to nedaryti. Kalbame apie 3–6 valandas per savaitę arba bent apie 30 minučių … Skaityti daugiau

Maratonai Europoje

Kai vien tik bėgimo negana, į asmeninę kolekciją patenka ne tik įveiktos distancijos, asmeniniai rekordai, bet ir miestai, padovanoję išskirtinę patirtį. Besidairantiems naujų iššūkių siūlome … Skaityti daugiau

Bėgikų iššūkiai

Bėgti dėl malonumo ar dėl sveikatos, bėgti greitai, o galbūt ilgesnę distanciją. Bėgti vienam ar su būriu bičiulių, su iššūkiu pačiam sau ar, apskritai, tiesiog bėgti. Kiekvieno mūsų motyvacija skiriasi, kaip ir iššūkiai. Tad kokius juos sau meta „Danske Bank … Skaityti daugiau

Kvėpavimo galia

Kvėpuoti taip natūralu, kad dažnai apie šį procesą visiškai negalvojame. Be reikalo. Bent trumpam susitelkę į įkvėpimo ir iškvėpimo ritmą bėgimo trasoje galime pagerinti rezultatus … Skaityti daugiau

Taisyklingas bėgimo žingsnis

Pagrindinė dilema, su kuria susiduria kiekvienas pradedantis bėgikas, įsigijęs pirmuosius bėgimo batelius, – kaip taisyklingai statyti koją bėgant. Galimi keli variantai. Labiau patyrę bėgikai patars, … Skaityti daugiau

3 svarbiausios treniruotės

Pasiruošti pasirinktai distancijai galima ir reguliariai bėgant trumpesnį ar ilgesnį atstumą. Tikėtina, kad tokiu atveju pasiektas laikas bus vidutiniškas – tiek rezultatų suvestinėje, tiek pagal … Skaityti daugiau

Daugiau greičio

Intervalinės treniruotės labiausiai apkrauna organizmą ir yra vienas sudėtingiausių treniravimosi elementų. Trumpų, bet intensyvių atkarpų metu reikia bėgti praktiškai maksimaliu savo pajėgumu. Tokio tipo treniruotės … Skaityti daugiau

Miške ar mieste?

Krosas miško takeliais. Bėgimas upės pakrante, iš šalies stebint miesto šurmulį. Vinguriavimas bundančio Senamiesčio gatvelėmis. O gal bėgimo takelis sporto klube? Kurį bėgimo scenarijų mieliau … Skaityti daugiau

Papildyk bėgimo treniruotes

Net jei jums ir atrodo, kad bėgimas yra konkurencijos neturinti sporto rūšis, nepasigailėsite į savo treniruočių grafiką įterpę įvairesnio sporto šakų. Palaikydami sportinę įvairovę pirmiausia … Skaityti daugiau

DNF priežastys

Gali būti, kad kažkada jau turėjote pasitraukti iš varžybų trasos taip ir nepribėgęs finišo linijos. Gali būti, kad ši karti ir pamokanti patirtis jūsų dar … Skaityti daugiau

Kaip fiksuoti rezultatus?

Prieš gerą dešimtmetį pagrindinis įtaisas, kuriuo daugelis bėgikų matuodavo savo rezultatus, buvo laikrodis su chronometro funkcija. Bet šiandien, išmaniųjų technologijų amžiuje, pasirinkimo kur kas daugiau, … Skaityti daugiau

Svarbioji diena

Nors varžybų diena – viso sezono pastangų rezultatas, vis dėlto ji turi būti suplanuota iki menkiausių smulkmenų, kad niekas nesutrukdytų parodyti geriausią savo rezultatą. Trys … Skaityti daugiau

Kam reikalingi ritualai?

Sportininkų prietarai dažnai palydimi atlaidžių šypsenų, tačiau jie iš tiesų turi ir racionalų pagrindą. Elitiniai pasaulio bėgikai dažnai sulaukia klausimo, ar prieš varžybas jie laikosi … Skaityti daugiau

Po iššūkių

Atsigavimas po varžybų svarbus lygiai tiek, kiek pasiruošimas joms. Sporto medicinos gydytojas dr. Gediminas Tankevičius teigia, kad ir entuziastams privalu į bėgimą žvelgti profesionaliai: pasirūpinti … Skaityti daugiau

Greitesnis atsistatymas

Po itin intensyvių treniruočių organizmui visiškai atsistatyti reikia 2–3 dienų. Po varžybų atsistatymo laikotarpis gali būti dar ilgesnis. Norint jį sutrumpinti ir anksčiau grįžti prie … Skaityti daugiau

7 bėgikų traumos

Mažesnės ar didesnės traumos – beveik neišvengiama kiekvieno bėgiko dalia. Jos dažniausiai pasireiškia keliais etapais. Bėgimo naujokams, kurie nėra sukaupę patirties ar kurių organizmas dar … Skaityti daugiau

Klastingasis mėšlungis

Mėšlungis – nepageidaujamas, bet dažnas bėgikų palydovas. Kodėl jis sutraukia raumenis pačiu netinkamiausiu metu ir kaip nuo jo apsidrausti, atsako sporto medicinos gydytojas Gediminas Tankevičius. … Skaityti daugiau

Bėgimo aprangos gidas

Oro sąlygos, planuojama distancija ir bėgimo intensyvumas – tai keletas svarbiausių aspektų, kuriuos reikėtų įvertinti renkantis bėgimo aprangą. Kaip pasirengti ir apsirengti startui, pataria „Nike“ … Skaityti daugiau

Taisyklingi žingsniai

Bėgimo bateliai – esminė bėgiko aprangos investicija. Jie gali apsaugoti nuo traumų ir užtikrinti maksimalų komfortą trasoje. Ką svarbu žinoti, renkantis tinkamiausius, vardija „Nike“ atstovas … Skaityti daugiau

Bėgikų mitybos atmintinė

Kaip ir planuojantis tinkamiausią treniruočių tvarkaraštį, taip ir sudarinėjant mitybos planą, reikia atrasti, kas naudingiausia asmeniškai. Ką svarbu žinoti ir prisiminti bėgikams, besirūpinantiems savo sportine … Skaityti daugiau

Super maistas

Iš atletų ir mitybos specialistų dažnai galima išgirsti apie nepakeičiamą supermaisto (angl. superfood) naudą organizmui. Supermaistas – tai ypatingų maisto medžiagų ir vitaminų turintys produktai, … Skaityti daugiau

Vandens svarba varžybose

Įprastai per dieną turėtumėte išgerti apie 2 litrus vandens, o varžybų dieną reguliarus jo vartojimas įgyja dar didesnės reikšmės. Bėgant organizmas prakaituoja, vėsinasi ir taip … Skaityti daugiau

Galiu net aš

„Galiu net aš“ – tai eksperimentas, kurį 2016 metais pradėjo 15min žurnalistai Monika Svėrytė, Ina Mazutaitienė, Dovydas Pancerovas ir Skirmantas Malinauskas. Jie, neturėdami ilgų distancijų … Skaityti daugiau

Epidemija

Gatvėse ir sporto klubuose, miškuose ir parkuose vis sunkiau pasislėpti nuo monotoniško šlepsėjimo, sintetikos šiurenimo ir endorfinus spinduliuojančių šypsenų, tad multisporto klubas „Runglorious Bastards“ nieko … Skaityti daugiau